Dag 1.

0kommentarer

Första dagen på förlossningen avklarad. Jag överlevde dagen och hade ingenting alls att vara nervös för egentligen. Personalen var så söta och omhändertagande. Jag känner att jag kommer trivas som firren i vattnet. 

Idag har jag och mina sommarjobbskompisar varit på introduktionsträff för hela kvinnokliniken. Vi har lyssnat på hur man avvärjer smärta, hur man är ett bra stöd till den förlösande mamman och partnern och så har vi fått höra en hel vetenskap om hur amning fungerar. O my! Jag kunde aldrig tänka mej att det skulle vara så här komplext. Men oj oj oj så intressant det är. Kan knappt bärga mej till att börja jobba imorgon igen.

Jag har lärt mej så himla mycket idag och jag är som en svamp som bara suger åt mej all ny information. Känner dock att jag måste göra mej ett lexikon för att hänga med i alla nya ord som det slängs med på förlossningen. Visste ni förresten att när man säger Duplex i barna födande-sammanhang, så är det tvillingar man pratar om...? Det hade jag ingen aning om, men lärde mej det idag :)

Nu: dags för middag.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej