Dag 2.

0kommentarer

Jag ska summera min andra dag på förlossningen.

Började kl 8:30. Fick ta emot en massa mammor och pappor :) Man gör en identitetskontroll, tar blodtryck och puls, sen ber man mamman lämna ett urinprov. Efter det ber man dom vänta in en barnmorska som ska komma och undersöka mamman och bebisen i magen.

Lite senare på dagen var nästan alla förlossningssalar upptagna. Jag ville så gärna hinna se en förlossning, så jag dröjde mej kvar efter arbetstid (slutade 17:30). Men när klockan började närma sej 21:30 och det fortfarande inte hade kommit någon unge, så gav jag upp. Jag hade då jobbat över 4 timmar, och sammanlagt blev det ett 13 timmars pass. Jag kände aldrig under tiden att jag var trött, men när jag kom hem; guuuud, det värkte i både armar och ben. Det ger verkligen träning att hjälpa en kvinna genom förlossningsvärkar, den som tror något annat skulle jag vilja bjuda in på ett studiebesök ;)

Nu ska jag börja bege mej iväg till NUS och påbörja dag 3. Idag vill jag se en bejbi födas! :)

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej