Dag 4.

0kommentarer

Dag 3 hoppade jag tydligen över, fick äntligen se en förlossning. Åå vilket ögonblick! Så himla häftigt.

Dag 4 har varit lugn som en filbunke. Men hann vara med på en jättefin förlossning idag också. Men däremellan var det stilla gatan, ganska skönt ändå. Då hann vi gå igenom allt som jag behöver kunna när jag ska jobba själv nästa helg. Bland annat fick jag och 2 till en guidad tur i kulverten och jag HATAR kulverten, det bästa stället att virra bort sej på. Blev även visad hissen till helikopterplattan och instruerad i hur man gör när man ska hämta en patient därifrån. Fattar ni vilket spännande och händelserikt jobb jag har?! Jag ÄLSKAR det. Det är nästan (nästan) så att jag funderar på att ta ett sabbatsår från ssk-studierna bara för att få jobba ett tag till på förlossningen.

Nu är jag och gosar med Lenitas kissemjauar (hon är i Turkiet). Sen blir det nog hem och sätta igång en tvätt. Måste tvätta mina converse-skor, som för närvarande är mer bruna än lila (av geggamoja från brännbollsyran).

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej