Ingen katt

0kommentarer

Jag är en väldigt impulsiv människa. Kommer jag på något som jag vill göra, så ska det göras NU och helst igår. Förra veckan fick jag ett erbjudande om att ta över en 3 årig hankatt, jag sa att jag skulle fundera på saken över helgen.
Igår ringde jag upp kvinnan med katten och sa att jag ville ha katten. Då meddelar hon att dom hade hittat en annan som var intresserad, som bodde närmare där katten finns nu, dvs i Stockholm. Så det blev ingen kissemjau för min del. Jättetråkigt, för jag hade verkligen vant mej vid tanken att bli kattägare och det är dessutom något som jag har tjatat om ända sedan jag föddes känns det som ;) Zandra är ingen hel Zandra utan pälsiga, lurviga, mysiga husdjur.

Så vad ska jag nu ta mej till? Skaffa ett gossedjur kanske är en god idé. Nä, men det kanske var mening att jag inte skulle ha katt just nu. Jag måste ta en sak i taget, det får jag påminna mej själv om nästan hela tiden. Först ska jag ut och resa, sen kan jag skaffa ett husdjur. Var sak har sin tid. Men nog vore det mysigt med en kisseunge.
 
Jag ska vänta tills jag har råd att köpa en sån här stilig katt. En Sibirisk katt. 
 
 
Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej