Personer med psykisk ohälsa.

0kommentarer

Just nu sitter jag och pluggar. Kursen som vi läser nu är om psykiatri, jätteintressant!! Sitter just nu och skriver instuderingsmaterial till tentan om olika lagar som gäller personer med psykisk ohälsa. 
LPT - Lagen om psykiatrisk tvångsvård, 
LRV - Lagen om rättpsykiatrisk vård, 
LVM - lagen om vård av missbrukare, 
LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade
Jätteroligt! Intressant!

Men tyvärr blev mina dagsplaner ändrade när sekreteraren från kvinnokliniken ringde och ville att jag skulle jobba ikväll. Jatack, sa jag! Dock förstördes också mina planer om att gå på ölprovning med brorsorna, men jag slutar halv tio, kvällen är ju fortfarande ung då, jag jag kanske kan hinna med både och.
Det är heller inte "tyvärr" och "dock" att mina planer ändrades i sista minut, tvärt om; jag är som vanligt superglad att jag får jobba på mitt älsklingsjobb.

Nu ska jag laga lite lunch och ladda inför kvällens förlossningar<3<3<3

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej