Hos frissan

0kommentarer

I skrivandes stund sitter jag i frisorstolen och skriver fran salongens dator, darav franvarande av de sista tre bokstaverna i svenska alfabetet.
 
Igar tog vi en tur till chinatown och little india, for Emy ville kopa sej lite klader till festliga tillfallen med Kaowes slakt. Herregud vad det finns mycket klader for sana tillfallen, i alla mojliga olika farger och det ena plagget glittrar mer an det andra. Julia skulle ALSKA det dar :) Jag tyckte faktiskt att det var ganska roligt att folja med som smakrad, aven om jag inte hade nagon aning om hur kladerna skulle se ut.
 
Efter vi var fardiga i Chinatown sa for vi till en helgmarknad. En marknad som enligt svenska guider skulle ta 3 dagar att ga igenom, och jag tvivlar inte en sekund pa det, for det var ENORMT. Vi shoppade en hel del och efter ca 4 timmar var vi ganska less och ville hem till hotellet. Tanken var sedan att vi skulle ta oss nagonstans och kaka middag, men det fanns helt enkelt ingen energi till det, sa vi at pa hotellet istallet.
 
Zandra ville ha lax och Kaowe var sugen pa pasta. Men laxen var slut, sa jag bestamde mej istallet for en beef steak, men det visade sej att aven det var slut. Sa jag fick motvilligt bestalla in kyckling istallet. Nar alla hade bestallt och vi trodde att vi skulle fa var mat, sa kom servitrisen tillbaka och sa att aven pastan var slut, sa kaowe fick inte heller det han ville ha. Han tog det inte lika val som jag och skippade maten helt och bestallde in bananasplit istallet. Haha! Vi lar nog inte ata pa hotellet na mer i alla fall.
 
Nu star det tva stycken thailandare och gor slingor i mitt har, det kanns sadar, tank om dom inte gor lika liksom. Oh herregud! Och dessutom som bleker dom haret med 12 % vateperoxid, i Sverige anvander vi 6% enligt min privata frisor. Kommer jag tappa haret nu? Det aterstar att se...
 
Emy och Kaowe har lamnat mej har i frisorstolen for att aka tillbaka till little india och hamta upp Emys klader som dom sydde in at henne igar. Jag hoppas att vi hittar tillbaka till varandra innan dagen ar slut. Tanken ar att vi ska shoppa pa varuhuset MBK i eftermiddag och eventuellt ga pa bio ikvall.
 
Tyvarr inga bilder i detta inlagg, kommer inte in pa Wi-Fi pa min mobil. Kanske senare ikvall.
 
Puss pa er!

Kommentera

Publiceras ej