Koh tao

1kommentarer

Hejhej från koh tao! 

Vi lämnade phangan imorse kl halv nio. Resan till koh tao var med en fast boat i form av en katamaran. Den gick fort och det guppade ORDENTLIGT! Från börjar var det roligt och jag fick den här pirrande känslan i magen som när man flyger flygplan och det är luftgropar. Det var härligt. Men efter en stund började jag må illa. Folk runt omkring mej började må illa. Till slut delade personalen ut kräkpåsar till de med behov ;) jag var en av dom... Hela båten kräktes typ, en blandning av baksmälla och åksjuka, men för mej var det endast åksjuka, något som jag tycker är märkligt för jag har aldrig i hela mitt liv varit sjösjuk. Ja, jag överlevde färden iaf och var extremt lättad när jag fick gå i land på koh tao.

På piren hittade vi en chaufför som hade koll på att vi skulle komma, han visade upp en skylt och frågade vem som var vi och Emy pekar på "mr Emy" hahaha. Vart fick dem mr ifrån?

Han körde oss till hotellet. Vi bor numera på ett lyxhotell jämfört med förra och vi känner oss så glada. Ingen utav oss är nog tillfreds med att bo i slummen ;) vi är fint folk allihopa.

Idag har vi solat, snorklat (vi har äntligen hittat fiskar) och njutit av vackra koh tao. Imorgon har vi planer på en snorkeltur. Jag har förresten bestämt att jag skippar dykcertet, av den enkla anledningen att vi inte har tid, då vi åker vidare till Bangkok på lördag. Det får bli någon annan gång.

Nu är det dags att gå ut och utforska den här ön. Pengarna är slut nu, så vi måst hitta till en ATM.

På katamaranen 


Brudarna ute och snorklar

Fota fina blommor.

God fortsättning på det nya året.

Puss på er! 


1 kommentarer

Lena o Åke

01 Jan 2014 18:38

Vad kul ni har. Tråkigt med sjösjukan! Gott nytt år. Imorgon blir det vithajsdyk i tidig morgondstund 3.30 :-)

Kommentera

Publiceras ej