Vad gör jag nuförtiden, varför hör jag aldrig av mej ;)

1kommentarer

Efter önskemål ska jag nu skriva mitt första inlägg sedan den frekventa uppdateringen från när vi var i Thailand. Mitt argument till att jag inte skriver är att jag inte har något att skriva om, men det har jag tydligen visst. Sista terminen på SSK, tankar kring jobb i sommar, skaffat katt, bland annat.
 
Så jag börjar väl med att jag har gått ca en och en halv månad på den sjätte terminen på sjuksköterskeprogrammet. Jag kan därmed snart presentera mej som Zandra Lindgren, legitimerad sjuksköterska!! Tänka sej att 6 terminer, 3 år skulle gå såhär fort. Jag är långt i från fullärd, och jag kommer nog förmodligen aldrig känna mej fullärd, men jag känner mej faktiskt redo att bemästra rollen som sjuksköterska.

Tankarna går kring jobb i sommar, vilken avdelning vill jag vara på? Vad vill jag jobba med? Vad brinner jag för? Men jag känner mej ganska lugn inför att söka jobb, för jag vet att jag KOMMER få jobb i sommar, för till skillnad från många andra arbetskategorier: dietist, socionom, sjukgymnast, ja you name it, Så finns det jobb som sjuksköterska. Faktum är att västerbottens lanssting söker fler sjuksköterskor än vad som kommer examineras till sommar, då är alla utbildningar i västerbotten inräknade (umeå, lycksele och skellefteå). Den största frågan är egentligen; Kommer vi få igenom vårt lönekrav, 25k??
 
Mer då? -Jo jag har ju skaffat katt och jag är lyckare än någonsin med min lilla Tjifen (uttalas 'Chef' på engelska + 'en' på svenska). Han tar nog hem priset som årets mysigaste kattunge. Han tyr sej åt alla och är supersocial, men jag är ju självklart favoriten nr 1. 
Tjifen är en Sibirsk katt, alltså en renrasig katt. Tanken är att jag ska ställa ut han och avla på han, och det tror jag han kommer passa perfekt till, så go och vacker som han är (inte alls partisk). Så det blir minsann inget "knipsa bollar" här inte.

 

My love <3

 
Nog om Tjifen och över till annat. Jag ska snart få äran att bli gudmor, om Stina inte hinner ändra sej förstås ;) Bäbben hade beräknad nerkomst igår, så hon/han kan kommer vilken dag som helst och jag är förväntansfull NANTING! Jag håller alla mina tummar och tår för Stina och Emil och hoppas att de ska få en fin upplevelse när deras guldklimp kommer till världen. Jag hoppas att förlossningen i Borås tar väl hand om dem!!

Det får vara allt för idag, men jag tänker inte låta det dröja lika länge till nästa gång jag uppdaterar. Håll utkik!

Puss på er!




 

1 kommentarer

Anonym

05 Mar 2014 18:53

aw! det var minsann en söt katt! du klipper väl klorna?! (gillar inte katters långa hemska klor :'(.. de gör ont!) oh.. jag håller tummarna att ni får igenom lönekravet! även fast jag inte vet konsekvenserna av det än? (?) Den avdelningen som vi pratade om - den tycker jag! super intressant ju! :)

aw! gullplutt! Klart vi inte ändrar oss, jag skrattade när du skrev 10 mars ;) blir lättare för dig att komma ihåg det, exakt en månad efter din födelsedag ;) hihi vi får se när det sker, men SNART hoppas jag <3 då ska jag bildbomma dig!

miss u!

Svar: Oja, jag klipper klorna minst en gång i veckan, annars blir jag sönderklöst! ;) Framtiden får visa vad det blir, än så länge tar jag det ganska chill, men jag måste väl börja ta tag i saken inom kort.
Hehe, man vet aldrig ;) Ja det hade varit superpraktiskt med 10 mars ju ;) Tänk på det när du bestämmer dej för att trycka ut bäbben ;) Bildbomberna ser jag framemot <3

Saknar dej med!
Zandra

Kommentera

Publiceras ej